2 ميليون زائر به زيارت روح‌الله مي‌آيند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اندیشه جويان و آدرس mohammad-taha.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد
.






آمار مطالب

کل مطالب : 450
کل نظرات : 48

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 38
باردید دیروز : 5
بازدید هفته : 43
بازدید ماه : 38
بازدید سال : 1629
بازدید کلی : 206739
2 ميليون زائر به زيارت روح‌الله مي‌آيند

2 ميليون زائر به زيارت روح‌الله مي‌آيند
 
۲۳ سال پيش بود كه خميني كبير از ميان ما رفت
2 ميليون زائر به زيارت روح‌الله مي‌آيند
 
امسال نيز همچون هميشه ۱۴ خرداد فرصتي براي گراميداشت ياد و خاطره حضرت امام خميني (ره) و بزرگداشت ياد آن عزيز سفر كرده است.
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۰
مطابق پيش‌بيني‌ها، مرقد مطهر امام امسال پذيراي حدود ۲ ميليون زائر دلسوخته است؛ زائراني كه از اقصي نقاط كشور و حتي با پاي پياده به ديدار و تجديد بيعت با پير جماران مي‌شتابند. 

خردادماه كه به نيمه خود نزديك مي‌شود، نه فقط مردم ايران كه تمامي مسلمانان و آزادگان جهان حال و هوايي ديگر را تجربه مي‌كنند. حسي عاشورايي كه حكايت از فقدان حضور مردي بزرگ دارد؛ مردي از جنس همان عاشورائيان و از نسل آنان. او كه ميلادش، زندگي‌اش و حتي مرگش بيدارباشي براي جهان اسلام بود. ۱۴ خرداد در برگ‌هاي تقويم قلب ما فقط يك تاريخ نيست، يك درنگ است. درنگ و انديشيدن در زندگي مردي كه انگار، زندگي و آثارش تا هميشه باقي و منشأ خير و بركت و معنابخش استقلال و آزادي در سايه دينداري و اسلام ناب محمدي است. 

«امام خميني (ره) يك حقيقت هميشه زنده است». اين جمله مقام معظم رهبري، اهميت بررسي ابعاد روحاني زندگي حضرت امام (ره) را بيش از پيش آشكار مي‌سازد و شايد اصلي‌ترين دليل بزرگداشت ياد و خاطره امام در سالگرد عروج ملكوتي آن بزرگوار همين موضوع باشد. 

ابعاد شخصيت معمار كبير انقلاب هنوز براي بسياري از بزرگان انقلاب نيز به طور كامل روشن نيست، بنابراين لازم است تا نسل‌هاي بعدي انقلاب كه از چشمه جوشان وجودي آن بزرگوار بهره كمتري داشته‌اند نيز فرصت بيابند تا در آينه كلام رهبر فرزانه انقلاب، امام خميني (ره) را بيشتر بشناسند و اين فرصت در مقاطع اين‌چنيني فراهم مي‌آيد. 

به ديگر بيان، بزرگداشت امام خميني (ره) ارج نهادن به يك فرهنگ و تفكر است؛ تفكري كه سبب شد اين مرد بزرگ برخيزد و عليه طاغوت و استكباري كه تمام قدرت‌هاي پوشالي جهان را در پشتوانه داشت، يك تنه ايستادگي كند. ايستادني كه سبب شد خواب آرام استكبار بر آشوبد و انفعال مردم در برابر اين قدرت پوشالي را به امواج خروشان و سهمگين بدل سازد و انقلابي را رقم زند كه به فرموده رهبر عزيز انقلاب، بي‌نام خميني (ره) در هيچ جاي جهان شناخته شده نيست. 

برگزاري مراسم بزرگداشت امام (ره) احياگر انديشه مبارزه با استكبار و ايستادن در برابر باطل و دفاع از مظلوم است؛ انديشه‌اي كه سكوت و انفعال را بر نمي‌تابد، مفهومي كه تفسير حديث پيامبر اعظم است:«كلكم راع و كلكم مسئول عن رعيته». 

ياد و نام امام (ره) اتحاد را پيش رويمان به تصوير مي‌كشد، اتحادي كه سبب شد از تهديد، تحريم و جنگ نهراسيم و با پشتوانه معنويت و اسلام در خط ولايت باقي بمانيم، در خط امام (ره). و خط امام (ره) بيانات، توصيه‌ها، تاكيدات و در يك كلام سيره ولي فقيه زمان يعني حضرت آيت‌الله خامنه‌اي است. شاخص اصيلي كه با مراجعه به آن هر گونه انحرافي آشكار مي‌شود. 

بزرگداشت و زنده نگه داشتن ياد و خاطره بزرگاني همچون حضرت امام خميني (ره) سبب مي‌شود تا لايه‌هاي بيشتري از شخصيت اين افراد شناخته شود و با رشد معرفت مردم نسبت به اين بزرگواران بتوان از افكار و آثار ايشان بيشتر و بهتر بهره گرفت. 

اين حقيقتي غيرقابل انكار است كه حوادث گذشته هر جامعه‌اي بر سرنوشت و آينده آن جامعه اثرگذاري وسيعي دارد. 

تجديد خاطره، بزرگداشت و تكرار و بيان خاطرات اجتماعي جامعه نوعي بازنگري در آنها محسوب مي‌شود و در اين بازنگري هميشه ابعاد تازه‌تر و مفيدتري قابل مشاهده است. همچنين در فطرت تمامي ما انسان‌ها حس حق‌شناسي نهاده شده است، پس ما با گراميداشت انسان‌هاي بزرگ و مؤثر در سرنوشت جامعه همچون امام خميني‌(ره) احترام و حق‌شناسي خود را ادا مي‌كنيم و در كنار اين مسئله مي‌توانيم از بركات وجودي ايشان بهره‌مند شويم. 

امام خميني (ره) نقطه مشترك باور ۷۵ ميليون ايراني است. چه آنان كه وي را درك كرده‌‌اند و ديده‌اند و چه كودكاني كه امروز پا به عرصه حيات مي‌گذارند. از همين رو ميليون‌ها ايراني همه ساله در سالگرد عروج ملكوتي حضرت امام خميني (ره) از گوشه‌گوشه ايران اسلامي خود را به مرقد معمار كبير انقلاب مي‌رسانند تا با آرمان‌هاي وي بيعتي دوباره داشته باشند. همچنان كه سردار حسين كاظميني فرمانده قرارگاه شهيد فهميده حضور بيش از ۲ ميليون زائر را در مراسم ارتحال امسال پيش‌بيني كرد.
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

تعداد بازدید از این مطلب: 150
برچسب‌ها: انديشه جويان ,
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود